Laatste update - Reisverslag uit Manfredonia, Italië van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu Laatste update - Reisverslag uit Manfredonia, Italië van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu

Laatste update

Door: Corelly

Blijf op de hoogte en volg Corelly

22 September 2023 | Italië, Manfredonia

De laatste dagen stonden in het teken van relaxen op Lefkas. Dinsdag hebben we een boottocht gemaakt. Dat was een beetje een (te) lange tocht, met een paar zwempauzes en een stop op het eiland Kefalonia, maar verder dan het haventje daar kwamen we niet. Woensdag zijn we op de camping gebleven. Wat lezen, even de zee in en Cor heeft zelfs jeu-des-boules gespeeld [e-1f602] Lekker met de lunch een visje gegeten aan het haventje en ’s avonds hadden we het afscheidsdiner. Tijdens deze bijeenkomst werd ook onze reisgenoten Piet en zijn partner herdacht.

Raar idee, we zijn vijf weken met elkaar opgetrokken en hebben best wel wat meegemaakt, o.a. de ziekte en het overlijden van onze reisgenoot. En hiermee ook afscheid moeten nemen van zijn partner. We vertrokken met 14 koppels, die elkaar niet kenden. We komen terug met 13 koppels, met eenzelfde ervaring en met kennis van elkaars rugzakjes. Tenminste voor zover dat onderling gedeeld is natuurlijk. Het is bij iedereen in ieder geval wel wat. Ziekten als ALS, een doorstaan herseninfarct, verslaafde en/of overleden kind, geen contact meer met naaste familieleden en/of kinderen die niet meer thuis komen. Ieder huisje heeft zijn kruisje, groot of klein. Maar we hebben allen een paar dingen gemeen: trotse grootouders, al dan niet skypend met (jarige) kleinkinderen en we zijn in de prettige omstandigheden dat we met een camper op pad kunnen. Prachtig reisweer de afgelopen weken, slechts 36 uur regen, toen het op diverse plaatsen in Griekenland noodweer was. We hebben echt mazzel gehad.

De laatste ochtend hebben we een koffiemomentje gehad voordat de auto,s vertrokken. Hier hebben onze reisleiders een toespraakje en een aandenken gekregen. En her hebben we officieel afscheid genomen van elkaar. Op de boot tref je elkaar wel, maar vertrek je allemaal in je eigen tempo richting huis, dus een afscheid stelt dan niet veel voor, Voordat we in Igoumenitsa aan boord gingen (camping on board) verzamelden we aan het strand en reden in colonne naar de vertrekterminal. Op de boot was het gelukkig wel iets beter te doen dan op de heenreis. (Toen hebben we 23 uur onafgebroken in de trilling en herrie van de motoren van het schip doorgebracht, Vooral de trillingen waren heel erg naar. We hadden toen een hut met een heel slechte ligging op het schip [e-1f631]) Deze keer was het “alleen maar” een hond in een kennel die ons wakker hield. Het beest was volkomen overstuur en bleef maar blaffen, wat overging in letterlijk huilen. Tot hij/zij in de ochtend doodmoe zijn/haar bek hield. Een hond moet namelijk in een kennel, als de eigenaar in een hut verblijft. Ik denk niet dat de eigenaar van dit beest zich gerealiseerd heeft met welk trauma dit beestje opgescheept is. (En de reizigers “camping on board” zich dood geërgerd hebben tijdens de slapeloze nacht) De hondeneigenaar heeft vast beter geslapen dan de hond en de reizigers op het dek waar dit beest zich bevond. [e-1f62b][e-1f634]

Eenmaal in Bari duurde het ontschepen best lang. Een uur na de aanleg in de haven konden we eindelijk van de boot. Wij hebben maar een kleine afstand afgelegd sinds vanmorgen, plm 150 km, nog ff genieten van het mooie weer hier in het zuiden. Morgen hopen we de etappe naar San Marino te maken en daarna richting huis, waar we over een klein weekje hopen aan te komen.

Groetjes en tot ziens in Nederland!

• 22 September 2023 - 22:12

Jannie:

Dat was een heel avontuur! Stoer van jullie hoor.

Heel benieuwd naar nog meer verhalen.

Goeie reis terug en gezond weer thuis!

Hoop jullie snel te zien [e-1f60d]

• 22 September 2023 - 22:46

Sjanie:

Jullie hebben mooie herinneringen gemaakt.

Mooie reis.

• 22 September 2023 - 22:46

Sjanie:

• 22 September 2023 - 23:27

Cobi:

Wat een mooie reis maakten jullie weer.

Geniet nog van het laatste stukje terug.

Het zal best raar voelen om samen verder te gaan na het reizen als groep.

• 23 September 2023 - 10:33

Karla Nieterink:

Een laatste reisverslag! Wat een belevenissen en indrukken gaan jullie meenemen naar huis

En ja idd,door deze weken heen,belief je veel met elkaar,maar ontdek je ook,zoals beschreven,dat elk huisje z,n kruisje heeft.

Fijn toch ook om elkaar even te doorgronden.

Het meemaken van het overlijden van een reisgenoot, is heftig en niet te bevatten! Ook dat blijft je bij!

Cor en Elly, Fijn van jullie reisverhalen te hebben mogen genieten!!

We wensen jullie verder nog een goede reis naar huis,en we zien elkaar weer!

• 23 September 2023 - 12:50

Els De Wild:

Wat leuk om met jullie mee te genieten van een mooie reis! Geniet nog lekker van jullie terugreis! En van het mooie weer… Als je terugkomt in Nederland, kom je gelijk in de herfst terecht[e-1f605]

Wij kunnen ook zeggen dat we Griekenland een heerlijk vakantie land vinden, waar je super goede campings treft om te kamperen.

• 25 September 2023 - 07:07

Heleen:

Goede reis naar huis toegewenst! Dank voor alle reisverslagen, een onvergetelijke reis moet het geweest zijn. Groetjes van Heleen

• 25 September 2023 - 22:49

Ekkie:

Wat heb je mooi beschreven hoe het in de groep toeging

Fijne terugreis en kijk uit naar jullie verdere foto's.

• 26 September 2023 - 12:11

Monique Minkes:

Wat een mooie reis, bedankt voor het delen

hele goeie terugreis

• 26 September 2023 - 16:44

Tineke :

Nou El, volgend jaar wil ik wel weer mee met jullie avonturen. Mooi geschreven hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt. Wel thuis.

• 26 September 2023 - 22:37

Hans&Lia :

Mooi verslag heb je van jullie avontuur gemaakt.... is goed bevallen vlg mij.

Nog ff weekje saampjes afkicken, ook lekker toch.

Rustig aan, wel thuis

Hans[e-38]Lia

• 08 Oktober 2023 - 22:16

Elly:

We zijn ondertussen weer aan het " gewone leven" gewend. Alle yroep opgeruimd en de camper schoonmaken en winterklaar [e-1f609]

Plannen maken gaat door: Marokko wordt waarschijnlijk de nieuwe uitdaging. Voorlopig gepland half maart volgen jaar.

Maar eerst nog een poos gewoon aan het werk en van ons thuis genieten.[e-1f607]

Verslag uit: Italië, Manfredonia

Griekenland over zee (NKC)

We proberen "Waar ben jij nu" nieuw leven in te blazen.
Onze laatste reisverslagen op "Waar ben jij nu" zijn van ruim 9 jaar geleden. Toen hadden we wat problemen met het plaatsen van updates, vandaar dat we een aantal jaren onze trips via FB hebben gedeeld. De ontwikkelingen op digitaal gebied hebben niet stilgestaan, dus we hopen dat we nu weer via deze website van ons kunnen laten horen.

In de lezerslijst zullen ongetwijfeld oude contacten staan die niet (meer) geïnteresseerd zijn in updates.
Meld je gerust af wanneer je geen prijs stelt op berichten. Als dat niet rechtstreeks op de site werkt stuur dan even een berichtje naar knibbelweg@gmail.com, dan verwijderen wij je gegevens uit de lijst.

De reis die we nu hopen te gaan maken is van een andere orde dan voorgaande reizen. Waren we toen "local" bezig, nu gaan we als campertourist, een redelijk decadente reismodus, vergeleken met de voorgaande reisverslagen.
Onze buscamper "luistert" naar de naam Peuzel, een Pössl Summit 640.

Deze reis naar de bakermat van de westerse beschaving begint in het Italiaanse Riccione. Daar verzamelen we met de overige NKC camperaars om de volgende dag naar Ancona te rijden voor de ferry-oversteek naar Igoumenitsa. We bezoeken onder meer het archeologisch Delphi en het wereldberoemde Olympia, de plek waar de Olympische Spelen zijn geboren.
Na deze bijzondere tocht reizen we ook terug over zee naar Bari, waar onze NKC reis eindigt.