Naar Drepano/Asini - Reisverslag uit Drépanon, Griekenland van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu Naar Drepano/Asini - Reisverslag uit Drépanon, Griekenland van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Naar Drepano/Asini

Door: Corelly

Blijf op de hoogte en volg Corelly

10 September 2023 | Griekenland, Drépanon

Vrijdag hebben we een prachtige route gereden naar Drepano/Asini. Op de heenweg bezochten we Monastery Agnountos, een klein vrouwenklooster, erg mooi. Rondom het kleine kapelletje veel bloemen en mooi aangelegde paden. In de Monestery mocht niet gefotografeerd worden. Vanuit de deur heb ik geprobeerd het licht te vangen wat door een hoog raam naar binnen viel.Het kloostertje stond iets hoger dan de terreinen aan de overkant van de weg. Daar stond een heel stuk land onder water door het noodweer van de afgelopen dagen. Ook zagen we veel brokstukken van rotswanden langs de weg, nog niet opgeruimd na de zware regenval.

De volgende stop was bij het theater van Epidaurus. Prachtig theater met hele goede akoestiek. Cor kon het niet laten om “O sole mio” te galmen. Het klonk inderdaad goed door.[e-1f631]

Zaterdag hadden we een drukke excursiedag. Om 9 uur vertrokken we naar Mycene, naar de ruïnes van een burcht in de stad, gebouwd plm 1250 BC. Hier bevindt zich de (beroemde) Leeuwenpoort: op de poort staat de oudste sculptuur van Europa, namelijk twee opgerichtte leeuwinnen tegen elkaar met hun voorpoten op een altaar. De koppen ontbreken om onbekenden reden. In het bijbehorende museum staat een kopie van het (beroemde) dodenmasker van Agamemmon, welke hier gevonden is. Het originele dodenmasker ligt in het museum in Athene.

Vervolgens maakten we een stop bij de schatkamer van Atreus. (een koepelgraf gebouwd zonder gebruik van cement)

De bus bracht ons via smalle weggetjes naar het Palamidi Kasteel, hoog gelegen boven Nafplio. Dit is andere koek dan al die rotsblokken van Mycene. Maar wel 3000 jaar “jonger”, dus veel meer in tact en zichtbaar wat het bouwsel voorstelde. Als afsluiter werden we in de haven van Nafplio afgezet om ons zelf te gaan vermaken. De meeste mensen van de groep schoten meteen de restaurants aan de boulevard in, maar wij hadden geen zin in de hapklare brokken voor de toeristen. We zijn wat verder gelopen en hebben in een leuk Grieks tentje gegeten. De hele familie daar werkte mee en als je naar de wc wilde moest je gewoon door de keuken. Kom daar in NL maar eens mee. De keuringsdienst staat vast meteen op de stoep. [e-1f609]

Vandaag een dag “rust” = wasdag

• 10 September 2023 - 17:35

Karla Nieterink:

Wat een prachtige"oude"" bezienswaardigheden hebben jullie weer gezien! Zi ook de verschillende technieken van bouwen!!

Prachtig ook om zo n monastery te zien,met die bloemenpracht! En natuurlijk mag je,ondanks dat je het graag zou willen, er niet fotograferen.

Cor heeft de akoestiek in het theater uitgeprobeerd,gedurfd hoor!

Zouden wij ook doen!,niet met de massa mee,maar ergens achteraf een hapje gaan eten,wel zo leuk!!

Al met al wel weer heel wat indrukken! Top hoor!

• 10 September 2023 - 18:08

Jannie:

Poehe, veel cultuur, tja das Griekenland.

Fijn als er uitleg bij is! En het weer is zo te horen goed te doen. Hier bloedje heet! [e-1f974]

• 10 September 2023 - 20:34

Rienk :

Dat is genieten, mooi verslag…ik beleef het bijna mee. Gelukkig geen last gehad van het noodweer!

• 10 September 2023 - 20:47

Jan En Nel:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen, deze route hebben wij Jeroen geleden wel eens gedaan met de auto. Nafplio

is een leuk plaatsje vonden wij. We hebben daar toen een paar dagen in een hotelletje gezeten.

nog veel plezier op de verdere tocht.

groet Jan en Nel

• 10 September 2023 - 20:57

Monique Minkes:

Wat een mooie foto’s en weer een leuk verslag, ziet er allemaal geweldig uit

heel veel plezier nog[e-2600]️

• 11 September 2023 - 09:47

Ekkie:

Wat een mooie reis Elly. Fijn dat je vertelt waar de foto's over gaan. Zo kunnen we dubbel genieten.

Verslag uit: Griekenland, Drépanon

Griekenland over zee (NKC)

We proberen "Waar ben jij nu" nieuw leven in te blazen.
Onze laatste reisverslagen op "Waar ben jij nu" zijn van ruim 9 jaar geleden. Toen hadden we wat problemen met het plaatsen van updates, vandaar dat we een aantal jaren onze trips via FB hebben gedeeld. De ontwikkelingen op digitaal gebied hebben niet stilgestaan, dus we hopen dat we nu weer via deze website van ons kunnen laten horen.

In de lezerslijst zullen ongetwijfeld oude contacten staan die niet (meer) geïnteresseerd zijn in updates.
Meld je gerust af wanneer je geen prijs stelt op berichten. Als dat niet rechtstreeks op de site werkt stuur dan even een berichtje naar knibbelweg@gmail.com, dan verwijderen wij je gegevens uit de lijst.

De reis die we nu hopen te gaan maken is van een andere orde dan voorgaande reizen. Waren we toen "local" bezig, nu gaan we als campertourist, een redelijk decadente reismodus, vergeleken met de voorgaande reisverslagen.
Onze buscamper "luistert" naar de naam Peuzel, een Pössl Summit 640.

Deze reis naar de bakermat van de westerse beschaving begint in het Italiaanse Riccione. Daar verzamelen we met de overige NKC camperaars om de volgende dag naar Ancona te rijden voor de ferry-oversteek naar Igoumenitsa. We bezoeken onder meer het archeologisch Delphi en het wereldberoemde Olympia, de plek waar de Olympische Spelen zijn geboren.
Na deze bijzondere tocht reizen we ook terug over zee naar Bari, waar onze NKC reis eindigt.