Geen zorgen en Isthmia - Reisverslag uit Isthmía, Griekenland van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu Geen zorgen en Isthmia - Reisverslag uit Isthmía, Griekenland van Corelly Meijndert Terlouw - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Geen zorgen en Isthmia

Door: Corelly

Blijf op de hoogte en volg Corelly

07 September 2023 | Griekenland, Isthmía

Diverse mensen maakten zich zorgen gezien de heftige weersberichten uit Griekenland.

Een achter ons reizende groep zit inderdaad al een aantal dagen vast in de buurt van Volos. Daar loopt de hoofdweg parallel aan de zee en Volos is omgeven door bergen.

Hier kan en mag niemand verder reizen. Wij waren daar vorige week.

Bij Larissa zijn we ook al een poosje weg. En Athene hadden we geen dag later moeten verlaten. We hebben echt mazzel dat we net buiten het rampgebied blijven.

Onderweg naar deze plaats kwamen we over een brug over het kanaal van Korinthos, Indrukwekkend om te zien. Je kijkt in een diepte van ruim 60 meter naar een kanaal van 23 meter breed. Hierin kunnen niet zulke grote schepen varen, want de diepte is slechts 9 meter. Het is een kortere route om van de Peloponnesos naar Centraal Griekenland te varen, scheelt al gauw 325 km....[e-1f644] [e-1f6e5]

We hebben 1 1/2 dag en nacht best veel regen gehad. En onweer. Maar nu zitten we in de zon en lijkt het slechtste weer voorbij.

Gisteren was een echte verveeldag, de hele nacht en de hele dag regen. Dus een baggertroep van jewelste. Maar het had hier al maanden niet geregend, dus alles was stof.

De Grieken blij met de regen……..[e-1f327][e-1f327] (in de meeste gebieden iig) en voor de toeristen een dagje nixen.

Het programma van gisteren hebben we dus vandaan gedaan. In aangepaste vorm, vanwege eventuele spekgladde keienpaadjes.

Ons eerste bezoek was aan een 575 hoge rots met een burcht bovenop. Meestal heb je vanaf dat punt heel mooi uitzicht, maar vandaag was alles in dampen gehuld.

Maar toch wel leuk om te bezoeken.In plaats van de excursie naar Oud Korinthe hebben we een olijfoliebedrijf bezocht.

Bij Oud Korinthe zou het behoorlijk glad kunnen zijn op de keitjes en het alternatief was een olijfoliebedrijf, wat unaniem de voorkeur had. Ik koop eigenlijk altijd olijfolie van Jumbo of Lidl, maar ben nu bijgepraat over “goede” olijfolie.

Lunchen deden we in een panoramarestaurant. Gelukkig was het wat opgeklaard dus konden we verder kijken dan vochtdampen.

Die Grieken weten wel wat ze aan vlees voorzetten hoor. Ik kan dat echt niet allemaal op. En een doggybag vragen voor een grote carbonaat zag ik niet zitten, die eet ik nooit meer op.

Het was trouwens bij de oude Grieken al heel normaal om eten wat over was mee te nemen (in servetten)

Onderweg hebben we een mooi uitzichtpunt bezocht. Cor liep als een van de weinigen de rots naar de vuurtoren op, bikkel.

Uitbuiken wilden we aan “Het Blauwe meer” doen, maar het woei hard, dus het bleef bij een korte wandeling. Hier is overal de zee, maar het meer isomsloten door land, dat zie je eigenlijk alleen op Google maps (of op een kaart)

We hopen op een rustige nacht, met weinig regen en morgen weer een stralend zonnetje te zien. We rijden via een Monastery en het grote openluchttheater van Epidavros door naar Drepano.

Straks lekker naar een taverne voor een Griekse salade en een wijntje [e-1f377], best een aardige besteding van de avond (zonder tv)

PS. Vanmorgen, voor vertrek liepen de diverse koppels te stressen of ze wel van hun plaats zouden kunnen komen na al die regenval. Wij bleven rustig aan het ontbijt tot een van de heren vroeg of Cor wilde proberen de auto weg te rijden, als test........ Bleken juist wij behoorlijk vast te zitten [e-1f629] Na heel wat geduw, getrek en met slipplaten (ik wist niet dat dat die bestonden [e-1f609]) in de weer waren wij ook los van de baggerpoel.

• 08 September 2023 - 09:45

Tonny:

Fijn dat jullie het hele slechte weer niet hadden. Nu weer op naar de zon.

• 08 September 2023 - 11:24

Hans&Lia :

Zo beleef je nog eens wat toch [e-1f609]

• 08 September 2023 - 11:34

Karla Nieterink:

Wat fijn dat jullie ongedeerd verder kunnen met de excursie.Zoals jullie beschreven hebben jullie idd geluk gehad.Het overkomt je,en dat is waardeloos,maar als je vast komt te zitten voel jeje geisoleerd! Veel regen is ook niet fijn,maar heeft voor de grieken weer een voordeel!

Iik denk dat jullie best een hechte groep hebben,en dat is echt fijn!!

Ga verder genieten,en bedankt voor jullie gerus-stelling

• 08 September 2023 - 12:09

Arie De Buurman:

Prachtige foto's weer, jullie genieten er goed van

• 08 September 2023 - 12:18

Jannie:

Een reis vol onverwachte belevenissen! Goed voor de flexibiliteit [e-1f92a]

• 08 September 2023 - 19:21

Rienk :

Griekenland van alle kanten beleven. Spannend en avontuurlijk. Jullie maken het mee!

• 08 September 2023 - 20:43

Heleen Roest:

Jullie beleven echt van alles, een reis om niet te vergeten! Geniet van de verdere reis. Leuk dat we zo mee kunnen genieten.

• 09 September 2023 - 20:21

Liesbeth:

Mooie plaatjes weer hoor [e-1f929] misschien toch ook maar een rondreisje boeken [e-1f914]

Verslag uit: Griekenland, Isthmía

Griekenland over zee (NKC)

We proberen "Waar ben jij nu" nieuw leven in te blazen.
Onze laatste reisverslagen op "Waar ben jij nu" zijn van ruim 9 jaar geleden. Toen hadden we wat problemen met het plaatsen van updates, vandaar dat we een aantal jaren onze trips via FB hebben gedeeld. De ontwikkelingen op digitaal gebied hebben niet stilgestaan, dus we hopen dat we nu weer via deze website van ons kunnen laten horen.

In de lezerslijst zullen ongetwijfeld oude contacten staan die niet (meer) geïnteresseerd zijn in updates.
Meld je gerust af wanneer je geen prijs stelt op berichten. Als dat niet rechtstreeks op de site werkt stuur dan even een berichtje naar knibbelweg@gmail.com, dan verwijderen wij je gegevens uit de lijst.

De reis die we nu hopen te gaan maken is van een andere orde dan voorgaande reizen. Waren we toen "local" bezig, nu gaan we als campertourist, een redelijk decadente reismodus, vergeleken met de voorgaande reisverslagen.
Onze buscamper "luistert" naar de naam Peuzel, een Pössl Summit 640.

Deze reis naar de bakermat van de westerse beschaving begint in het Italiaanse Riccione. Daar verzamelen we met de overige NKC camperaars om de volgende dag naar Ancona te rijden voor de ferry-oversteek naar Igoumenitsa. We bezoeken onder meer het archeologisch Delphi en het wereldberoemde Olympia, de plek waar de Olympische Spelen zijn geboren.
Na deze bijzondere tocht reizen we ook terug over zee naar Bari, waar onze NKC reis eindigt.